top of page
מ�איה פינסקי .jpg

מגמת אמנות
חזותית תשפ״ה

יואל חנוכה / עילם ליזר / רומי בלנקין / אוריה הר ניר / ענבר בן מנחם ארבל / בר לוי / מאיה לביא / עידן רמי 

גאיה רוטרו דביר / נטע רועה / אמרי וכלינסקי / גוני ברקאי / נועה יהושע / מיכל קליינאוורדמן / אנה זלמן 

רוני ליאור / לירי רטסקו שומרון / איתן אשל / ליה זלמן / דנה מיליק / עלמה בן זקן / רוני פלג / מיקה בורסוצקי 

לילו פידל סורקיס / מיכל צפריר / אביגיל דוידוביץ' /  פריאל אסרף / הילה אלימלך / אורי אופיר

 גאיה דבוסק / שי יו דיגלי / גלי אלסטר / אמילי בורשטיין / לאה שפדייב / אופיר בנימין / עלמה ירקון / יעל גולן 

2025

לתלמידי ותלמידות מחלקת האמנות החזותית, בשנתיים האחרונות אנו מוצפים במילים – הרס, קריעה, פירוק, מיטוט. כותרות רמות וחריפות, סיסמאות גבריות הנשמעות מפי גנרלים, פוליטיקאים, מומחים ואנשי תקשורת.אך עבודותיכם בתערוכת הבוגרים הציעו טרמינולוגיה אחרת – עדינה יותר, מאופיינת במגע של רכות ובאנרגיה של עוצמה נשית - אנימה. הרס וקריעה הוחלפו בפעולות של פרימה. פרימה של זיכרונות ילדות, פרימת מציאות יציבה , פרימה של קשרים ישנים, של אנשים שסביבותיהם מתערערות, ושל המבט המוכר שהשתנה. אך זו אינה פרימה לשם פרימה. זו פרימה שהיא גם אריגה. אריגה של מפת חיים בוגרת, של מציאות נוזלית, משתנה, גמישה, אשר קוראת לכם ליצירת רקמה אנושית חדשה, עשויה מחוטי זמן, זיכרון, ורגעים. ויותר מכך – זו יצירה של מבט אחר, של תפיסה אחרת בעלת מבט מעמיק. אני יודע שמילים כאלה עשויות להישמע כגבוהות או פילוסופיות, אך אני אומר לכם בכנות – השכבה הזו, אתם, תמיד אופיינתם בבגרות ובמורכבות. בכשרון נדיר, בתשוקה ללמוד, בעשייה בלתי פוסקת, בהגשמה של יצירה שמחפשת תמיד את הדבר הייחודי, את הקול האותנטי שלכם. במהלך כל השנים בהן זכיתי להכיר אתכם, הצלחתם להציע, באורח טבעי, זמן אחר – זמן שקט,זמן מלא במרחב, שאפשר לכל אחד ואחת מכם לחקור את הצורות והצבעים של נשמתכם ולהוציא מעצמכם את הדבר היפה והטוב ביותר. תודה ענקית לצוות המורים המלווה, למחנכים היקרים, ליועצים, למשק ולהנהלה – על העשייה המשותפת, על החזון המשותף. כל אחד ואחת מכם היה שותף למסע הזה, והחיבור בינינו מהווה את הקסם שבמעשה האמנות.​ מאחל לכםן המשך עשייה יצירתית פוריה, למידה סקרנית ונתינה פיטר יעקב מלץ רכז אמנות חזותית

ראש המגמה:
פיטר יעקב מלץ

פיטר מלץ ראש מגמת אמנות חזותית תלמה ילין

מסלול תלת מימד: אייל יערי וליאת קוך
מסלול דו מימד: יונתן שילה כתרי וטל ירושלמי 
מסלול ניו מדיה: דוד חקי ורינת קוטלר
עיצוב קטלוג: דוד חקי

יסמין גון.jpg

דבר מנהל בית הספר
ד"ר דן שגיב

בוגרות ובוגרים יקרים, ​בתום שלוש וארבע שנות יצירה במגמה החזותית, הגעתם אל קו הגמר עם בציר משובח של תוצרים אמנותיים מהמעלה הראשונה. יצירותיכם עומדות בכל אמת מידה מקצועית, ואנו שמחים וגאים על הגיוון הרב-תחומי בכל המדיומים החזותיים הקיימים. בכל שנותיכם בבית הספר התמודדתם עם מציאות חברתית בלתי נתפסת. על אף הקושי הרב, התעלתם מעל קשיי היום יום והתקופה, והרמתם תערוכת גמר איכותית ביותר ומלאת השראה. מאחל לכולכם הצלחה בכל אשר תפנו בהמשך דרככם.​

עבודות הבוגרים

ארכיון תערוכות

מיצב וידאו

אופיר בנימין

אוּרוֹבּוֹרוֹס (Ouroboros)

כבר תקופה ארוכה אני מתעניינת וחוקרת את הקונספט של פרדוקסים. לכן, בצורה טבעית החלטתי שבעבודת גמר שלי אני אעסוק בפרדוקס שאני מתחברת אליו ברמה האישית. חקרתי לעומק פרדוקסים שמשכו אותי, התקשיתי לבחור באחד ולהחליט כיצד אעביר אותו, וככל שהמשכתי במחקר מצאתי את עצמי עמוק מדי בין כל הנושאים. לבסוף מצאתי פרדוקס שבמובן מסוים מכיל את כל הפרדוקסים שהתלבטתי ביניהם, וכן מאפיין את תהליך העבודה שלי- פרדוקס המודעות העצמית. ​ פרדוקס המודעות העצמית מתאר מצב שבו מודעות עצמית, שלרוב מקנה דרך להתפתחות התודעה ושיפור אישי, נהפכת לאובססיה המציגה שיתוק פוטנציאלי. זהו מצב שבו המיקוד העצמי לוכד את האדם במעגל של ניתוח וביקורת עצמית ומעכב כל פעולה והתקדמות ברמה המעשית הפשוטה. מודעות עוזרת לשבור אקסיומות, לזהות דפוסים, מגבלות או קשיים, ומביאה תובנות שמקדמות שינוי וצמיחה. עם זאת, מרגע שנולדה המודעות קיים חוסר בהרמוניה פנימית ונוצר הקונפליקט בין המודע ללא- מודע. החיפוש הבלתי פוסק אחר הבנה עמוקה יותר גורם לאדם לאבד קשר עם הזרימה הטבעית שלו ומייצר קושי להרגיש אותנטי. ​ בחרתי לקרוא לעבודה שלי אורובורוס כיוון שהאורובורוס היא ישות המסמלת בין היתר מחזוריות נצחית, התייחסות עצמית ואת המצב הראשוני ביותר של התודעה.

bottom of page