
אמנות חזותית
מטרתנו במגמה להעניק ידע, כלים והשראה לתלמידים ותלמידות שניחנו בכישרון חזותי יוצא דופן.
באמצעות תכנית המעניקה מניפה רחבה ואיכותית של תחומים חזותיים אנו שואפים שתלמידנו ירכשו יכולות אמנותיות, יצירתיות ואינטלקטואליות ובכך יתרמו לעתידם האישי ולתרבות החזותית בישראל ומחוצה לה.
התלמידים במגמה רואים את הדרך החזותית כאמצעי להביע עצמם. למגמה מגיעים תלמידים מכל הארץ ובמהרה מוצאים עצמם בקהילה המאוחדת מסביב לאהבה לאמנות חזותית.
פיטר יעקב מלץ
אמן ישראלי, יליד אנגליה, פדגוג, מרצה בבצלאל ופעיל קהילתי.
ביצירותיו משלב מלץ בין הפשטה לנרטיביות. עבודותיו עוסקות בתיעוד הממדים ההומניים, התאולוגיים והפוליטיים בחיי היום-היום.
מציג במוזיאונים מובילים בארץ ובחו״ל. עבודותיו באוספים מוזיאליים ופרטיים.
זוכה פרס שרת התרבות לאמנות חזותית לשנת 2019.

ראש המגמה
פעילויות נוספות
התלמידים והתלמידות נהנים מצוות גדול ומיומן, סדנאות עשירות בציוד ומפעילויות אמנותיות רבות לאורך השנה כגון – סיורי אמנות, תצוגת תערוכות, סדנאות אמנים, פעילויות בינתחומיות ומפגשים עם אמנים בעלי שם.

תכנית הלימודים
תלמידי ותלמידות המגמה לומדים סך של 10 יחידות לימוד המורכבות מלימודי אמנות ועיצוב. שעות רבות בשבוע מוקדשות ללימודי האמנות והעיצוב. התלמידים לומדים בקבוצות קטנות רישום, פיסול, ציור, צילום, תוכנות חזותיות, סאונד וידאו ארט, אנימציה, אמנות במרחב הציבורי, מיצג, תולדות האמנות והעיצוב

10 יח׳ לימוד
מסלול
הלימודים
התוכנית הייחודית למגמת האמנות החזותית
לימודי היסודות
מסלול הלימודים במגמה מתחילים בלימודי בסיס תוך מתן דגש על רכישת מיומנויות בסיסיות במדיומים השונים. בהמשך הלימודים מתעבים בתחומי יצירה נוספים כגון אנימציה, לימודי עיצוב ויצירה טכנולוגית ובעבודה יצירתית עצמאית יותר. השאיפה היא לתת מענה אופטימלי לצמיחה האמנותית והאינטלקטואלית של התלמידות והתלמידים בכל שלב.
לימודי אמנות ועיצוב
במשך שנות הלימוד נחשפים התלמידים לכלל אפשריות היצירה בתחומים האמנות והעיצוב. בשנה הראשונה לומדים יסודות .
כיתה י' משמשת שער אל לימודי אמנות ועיצוב וכן גשר בין שנת היסודות לשנת תהליכי יצירה. בשנה זו התלמידים מפתחים את היכולות המדיומליות שלהם ונחשפים לתחומי ידע חדשים כגון אמנות דיגיטלי ומחקר עיצובי. כיתה י"א מוקדשת להעמקה אישית במדיום ולהבניית תהליכי יצירה אישיים. בנוסף לכך, בשנה זו מבצעים התלמידים שני פרויקטים בתחום העיצוב וכן לומדים אנימציה.
בחירת מדיום להעמקה
את המסלול מסיימים בכיתה י"ב , בהתעמקות במדיום על פי בחירה – דו מימד, תלת מימד או ניו מדיה. התלמידים מקבלים סטודיואים לעבודה עצמאית וכן ליווי אישי סיורים. בנוסף לכך התלמידים עסוקים ביצירת פרויקט בתחום העיצוב, תערוכת סיום באמנות ,כתיבת עבודת מחקר וביקורים במוסדות אמנות שונים.
מבט החוצה
אנו במגמה משקיעים רבות ביצירה עבור וביחס לקהילה והסביבה. חמש יחידות בגרות מופנות לטובת עניין זה. בכיתות י"א י"ב אנו משלבים אנימציה, צילום, עיצוב ופיסול בפרוייקטים המדגישים תרומה לקהילה .
צוות המגמה
14 מורים ומורת | 12 תחומי התמחות
אביטל כנעני
תולדות האמנות וחקר האמנות, עבודת מחקר, מלווה פרוייקטי עיצוב
רינת קוטלר
וידאו , מסלול ניו מדיה, אחראית ראינוע
מוטי ברכר
תאטרון חזותי ומיצג
רעות ישעיהו
תולדות וחקר כיתות ט-י, קורס סיור,
מדריכת י"ב
יונתן כתרי שילה
ציור, מסלול דו מימד, אחראי קשרי תלמידים
רויטל רטיג
רישום
דוד חקי
מבוא לניו מדיה, מנהל מרכז ניו מדיה
טל ירושלמי
ציור, מסלול דו מימד,אחראית דו מימד
גיא ניסנהויז
דו מימד, קורס איור והדפס, קורס סיור
ליאת קוך
רכזת מגמה מחליפה, פורום י״ב, פיסול ומסלול פיסול
רינת טואיטו-יפת
צילום, פרויקט עיצוב וצילום חברתי
נועה שוורץ
פיסול, אחראית מעורבות הלב בבית
עתליה אופק
אנימציה, מסלול ניו מדיה, פרויקט עיצוב אפליקציות קהילתיות, מפיקת המגמה.
אייל יערי
פיסול, מנהל סדנת פיסול
צוות המגמה מורכב מאמנים פעילים, חוקרי אמנות, מרצים מובילים ומדריכים מקצועיים בתחומי היצירה החזותית. הם מעניקים לתלמידים השראה וידע במגוון רחב של תחומים, מציור, פיסול ורישום ועד צילום, אנימציה, ניו מדיה ותיאטרון חזותי. המורים והמורות משלבים יצירה עכשווית עם בסיס מחקרי ותולדות האמנות, ומטפחים סביבה חיה ותוססת שבה התלמידים לומדים להביע את עצמם ולתרום לעולם התרבות המקומי והבינלאומי.
מאירועי המגמה